Stad van de Toekomst

2018 Groep 6 Stad van de toekomst

Groep 6 denkt na over de toekomst Het derde thema van Blink was Stadsmakers. De kinderen hadden al een stadswandeling gemaakt in Borculo. Maar nu was het aan de leerlingen om hun stad van de toekomst te presenteren. De presentaties waren erg divers: van minecraft tot een legostad tot het knutselen en frutselen met doosjes en ander materiaal tot power points. Ieder kind kon zijn/haar ei kwijt en hebben nagedacht over hoe de stad in de toekomst er uit zou zien. Is er genoeg werkgelegenheid? Hoe is de energievoorziening? Hoe zien de gebouwen er uit? Hoe verplaatsen mensen zich? Dit zijn een aantal onderwerpen die naar voren kwamen. Het is super om te zien hoe de kinderen denken en dit laten zien.

Naar het overzicht