Speurtocht naar Vriendjes

Vriendjesspeurtocht Woezel en Pip, Suske en Wiske, Jip en Janneke allemaal vriendjes die in kinderboeken voorkomen. Speciaal voor de kinderboekenweek zijn deze vriendjes van elkaar gescheiden. Zij werden door de leerkrachten rondom school opgehangen. De kinderen gingen in groepjes rond om de vriendjes te zoeken en te kijken welk vriendje er bij hoort. Bij elk vriendje werd een letter gevonden. Als er goed gepuzzeld werd, was de uitkomst "vriendschap is.....iedereen hoort erbij!" Eerst was het de beurt aan de kinderen van groep 4-5 en 6. Daarna gingen de kinderen van groep 8 met de kleuters rond en tot slot gingen de kinderen van groep 3 met iemand van groep 7 vriendjes zoeken. Naast de bekende vriendjes uit de kinderboeken, weet ik zeker dat er ook nieuwe vriendschappen in de groepjes zijn ontstaan.

Naar het overzicht