Spelling wooooorden langer maken

Afgelopen woensdagochtend is groep 4 druk bezig geweest met het oefenen van de langermaakregel voor het vak spelling. Deze regel houdt in dat leerlingen het woord langer moeten maken om te horen of het woord met een -d of -t aan het eind geschreven moet worden. Ondanks de regendruppels waren de leerlingen tot op het bot gemotiveerd om als groepje zo snel mogelijk de 8 woorden met stoepkrijt correct op het schoolplein te schrijven. De voorzitters, de leerlingen met de gele blaadjes, keken toe of het woord daadwerkelijk goed geschreven werd. Was dit het geval, dan moest er zo snel mogelijk terug gerend worden naar het groepje om de volgende leerling aan te tikken. Zodoende hebben de leerlingen veel gerend, nagedacht en plezier gehad met elkaar, zie hiervoor de foto's.

Naar het overzicht