Schoolreisje Amsterdam

Op naar Amsterdam....

Groep 5 en 6 zijn op schoolreisje geweest naar Amsterdam. Met de trein reisden zij via Lochem, Zutphen, Apeldoorn naar Amsterdam. In Amsterdam aangekomen keken de kinderen hun ogen uit. "Het is net of ik droom". "Dit is het leukste schoolreisje ever." Zijn opmerkingen die we vaak hoorden. In Amsterdam liepen we langs de drijvende Chinees naar het scheepvaartmuseum. Daar kregen wij een rondleiding op het VOC schip. Zo weten wij nu onder andere ook waar de opmerking het allemanseind vandaan komt. De gidsen konden boeiend vertellen over de tijd van de VOC. Daarna zijn we naar Nemo gegaan waar we allerlei proefjes konden doen. We raakten niet uitgekeken! Tenslotte hebben we in het station van Amsterdam patat gegeten en gingen met de trein van Amsterdam naar Arnhem en Zutphen uiteindelijk terug naar Lochem. Het was een onvergetelijke dag!

Naar het overzicht