Dialectles in Groep 6

Groep 6 Dialect

Dialect les van Hans Keuper In het kader van de les Wiesneus van de bibliotheek kwam Hans Keuper vandaag een les in het dialect geven. Op een speelse manier nam Hans Keuper de kinderen van groep 6 mee met het dialect van de Achterhoek. Hans had ook zijn trekzak meegenomen en liet aan de kinderen ook een aantal liedjes horen. Waarbij hij een aantal uitdrukkingen in het dialect toelichten. Daarnaast vertelde Hans nog een verhaal, dat hij meegemaakt had in Afrika over een schildpad en een varken. De kinderen hebben ademloos geluisterd. De kinderen moesten ook nog aan het werk in het lied Anton en de bok. Dus als u nu de kinderen uit groep 6 in het dialect hoort praten, dan weet u hoe het komt.....

Naar het overzicht