Schooltuin

De H.W. Heuvelschool beschikt over een eigen schooltuin. Op de plek van de schooltuin stond voorheen het huis waar de heer Hilco Evers woonde. Als “goede” buurman van onze school hield hij na schooltijd en in vakanties een oogje in het zeil. In onze tuin staat dan ook een bord met de naam "Hilco Evershofje".

Wij zijn erg blij met deze groene oase. Een schooltuin brengt kinderen in contact met de natuur, de aarde, de echte wereld. Alle zintuigen kunnen worden gebruikt. Het planten van een zaadje en volgen tot een mooie plant, het proeven van een lekker stuk fruit of groente, het plukken van een boeket met een heerlijke geur…

In onze tuin groeien diverse fruitbomen, fruitstruiken, groenten en planten.  Ook is er een prachtig insecten hotel gemaakt door een ouder met een groep leerlingen. We maken compost en verwonderen ons hoe een hoop afval mooie aarde kan worden.

Regelmatig helpen kinderen mee om de tuin te onderhouden, te oogsten etc. Daarnaast krijgen we hulp van ouders en enkele buurtbewoners.

Tevens is onze conciërge Dirk betrokken bij de tuin en er regelmatig aan het werk.

In ons creatief circuit wordt bij het koken en bakken producten uit de tuin gebruikt .